Materiał promocyjny

Akcja "Czysty Bałtyk" zakończona wielkim sukcesem. Gwiazdy sportu włączyły się w inicjatywę

Electrolux - akcja "Czysty Bałtyk"
Electrolux - akcja "Czysty Bałtyk"
Inicjatywa "Czysty Bałtyk". W akcję dbania o środowisko zaangażowała się firma Electrolux
Inicjatywa "Czysty Bałtyk". W akcję dbania o środowisko zaangażowała się firma Electrolux
Ostatni weekend wakacji upłynął nie tylko pod znakiem odpoczynku, ale także ekologicznego działania. Akcja "Czysty Bałtyk" polegająca na sprzątaniu plaż przyciągnęła nad polskie morze wolontariuszy z całego kraju. W inicjatywę zaangażowały się duże marki takie jak Electrolux, który jest głównym partnerem stowarzyszenia "Czysta Polska".

Kamery "Co za Tydzień" bacznie przyglądały się akcji "Czysty Bałtyk". W narodowe sprzątanie nadmorskich plaż zaangażowały się duże firmy i sportowcy, którzy starali się przekazać wartości płynące z dbania o środowisko. 

Firma Electrolux troszczy się o środowisko

Maciej Marculanis, prezes stowarzyszenia "Czysta Polska" opowiedział o inicjatywie polegającej na sprzątaniu nadbałtyckich plaż. 

- Nie chodzi o samo sprzątanie. Zbieramy się przy molo w Gdańsku, żeby pozostawić po sobie dobry ślad, dać przykład innym, żeby pokazać, że nie warto zaśmiecać przyrody. Chcemy edukować, budować świadomość ekologiczną a przy tym dobrze się bawić - powiedział Maciej Marculanis, prezes stowarzyszenia "Czysta Polska". 

Jedną z najbardziej zaangażowanych w dbałość o środowisko firm jest Electrolux, która jest głównym partnerem stowarzyszenia "Czysta Polska". To właśnie dzięki nim Polacy poznali akcję zachęcającą do dbania o czystą przestrzeń. Krzysztof Kudlek, dyrektor generalny Electrolux Polska opowiedział, dlaczego marka zaangażowała się w projekt i walczy o edukowanie w zakresie świadomości ekologicznej.

- Electrolux jest szwedzką marką, a ekologia i dbanie o środowisko są wpisane w nasze DNA. Takim podstawowym działaniem jest zrównoważona produkcja urządzeń zużywających jak najmniej zasobów energii i wody. Dodatkowo do 65% plastiku, którego używamy do produkcji odkurzaczy, pochodzi z recyklingu. Wprowadziliśmy też na rynek innowacyjny filtr do mikroplastiku, który zatrzymuje szkodliwe cząsteczki przed przedostaniem się do wody - powiedział.

"Czysty Bałtyk" - jak zakończyła się akcja?

Na uczestników akcji czekało mnóstwo atrakcji. W ekologicznym miasteczku edukacyjnym pojawili się między innymi siatkarze, Piotr Gacek i Piotr Nowakowski.

"Sport to dyscyplina i zorganizowanie. I my właśnie staramy się nauczyć tej dyscypliny ludzi, młodzież do tego, by dbać o czystą planetę, Polskę, Bałtyk" - powiedział Piotr Gacek.

"Działalność człowieka tu i teraz, czyli chwilowe zaśmiecanie, to bardzo poważny problem. My musimy 365 dni w roku mieć na uwadze Bałtyk, bo mamy na niego wpływ każdym swoim działaniem" - powiedział profesor Tymon Zieliński z Instytutu Oceanologii PAN.

Wolontariusze akcji "Czysty Bałtyk" znieśli z plaż i pasa przybrzeżnego między Gdańskiem a Puckiem ponad pół tony śmieci.

Przy okazji sprzątania nadbałtyckich plaż, Electrolux zachęca do sprzątania również swojej najbliższej okolicy. Marka zainicjowała wyzwanie #posprzątanezElectrolux, które polega na posprzątaniu najbliższej okolicy i opublikowaniu zdjęcia lub filmu na Instagramie ukazując efekt "przed" i "po". Każda osoba biorąca udział w wyzwaniu powinna dodać hasztag "#posprzątanezElectrolux", oraz oznaczyć profil marki Electrolux i lokalizację uporządkowanego przez siebie miejsca. Szczegóły akcji znajdziecie tutaj.

Czytaj też:

Źródło zdjęcia głównego: Co za Tydzień

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości