Gwiazdy wspierają akcję "Dobry Hasztag". Na czym polega i kim są jej ambasadorowie?

Akcja "Dobry #" w Krakowie. Gwiazdy mediów społecznościowych nawołują do świadomości w internecie
Źródło: Co za Tydzień
Akcja "Dobry Hasztag" to inicjatywa osób, które nie zgadzają się z hejtem i negatywnymi treściami przepełniającymi Internet. Jej celem jest promowanie wartościowych treści dostępnych w mediach społecznościowych. Wydarzenie wsparło kilkudziesięciu tiktokerów, influencerów i znanych osobistości.

Organizatorzy akcji "Dobry Hasztag" zaangażowali także w swoje działania Fundację TVN, która zajmuje się między innymi budową Centrum Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży. Wśród ambasadorów znalazły się takie osobistości jak Qczaj, Hanna Zborowska czy Rafał Sonik. 

"Dobry Hasztag" - akcja społeczna zorganizowana w szczytnym celu

Na oficjalnej stronie akcji "Dobry Hasztag" możemy przeczytać, że od 5 kwietnia przez dwa miesiące będą prowadzone specjalne działania, według wcześniej ustalonego harmonogramu. 

"Powiązani z nami tiktokerzy zaczną używać ustalonego hashtagu oraz wspólnie tworzyć tiktoki, trendy, challenge. W tym miejscu każdy będzie mógł znaleźć dobre, wartościowe treści z pozytywnym przekazem" - czytamy w komunikacie na stronie dobryhasztag.pl.

Podczas oficjalnego spotkania z ambasadorami akcji w Krakowie pojawił się Rafał Sonik, zwycięzca Rajdu Dakar. 

- Dobry Hasztag jako rozgraniczenie pomiędzy tym, co jest treścią szkodliwą i negatywną a tym, co jest treścią dobrą, edukującą, rozwijającą, inspirującą, ma fundamentalne znaczenie, bo my tego rozgraniczenia intuicyjnie nie rozumiemy, a trzeba się go nauczyć. Jestem ojczymem i ojcem, więc widzę, co dzieje się z dziećmi w zależności od tego, z jakimi treściami mają do czynienia - powiedział. 

Qczaj o akcji "Dobry Hasztag"

Z krakowskiego rynku finał akcji "Dobry Hasztag" przeniósł się do Energylandii w Zatorze. To właśnie tam Qczaj, sportowiec i trener opowiedział, dlaczego uważa przedsięwzięcie za niezwykle istotne. 

- Sam byłem nastolatkiem, który borykał się z depresją. Naprawdę można walczyć z depresją i można zwyciężać. Teraz chcę pomóc dzieciom, a ten projekt jest bardzo ważny i bardzo potrzebny - wyznał. 

- Przede wszystkim jestem mamą, jestem też osobą rozpoznawalną. Można mnie zobaczyć na Tik-Toku a co się z tym wiąże, to mam do czynienia z hejtem. Bardzo często go spotykam, bardzo często dostaję wiadomości od młodych ludzi, którzy nie radzą sobie z tym, co się dzieje w sieci. Czułam wewnętrznie, że muszę do tej akcji dołączyć, żeby jak najmniej było obciążeń, przeżyć traumatycznych i doświadczeń, które przyczyniają się do tego, że dzieci są w jakiś sposób niestabilne czy wycofane - powiedziała Ewa Estera.

Autor: Dagmara Olszewska

Źródło: Co za Tydzień

Źródło zdjęcia głównego: Co za Tydzień

podziel się:

Pozostałe wiadomości