Prince Charming

Prince Charming Polska

"Prince Charming Polska" to reality show, gdzie trzynastu mężczyzn zabiega o względy atrakcyjnego kawalera, który szuka partnera i wielkiej miłości. W pierwszym sezonie nowego programu w naszej rodzimej telewizji, tytułowym "Księciem" był Jacek Jelonek – popularny fotomodel i architekt obrazu.

"Prince Charming Polska" – pierwowzór

Program emitowany w naszym kraju „Prince Charming Polska” jest odpowiednikiem amerykańskiego „Finding Prince Charming”, który miał swoją premierę w 2016 roku. Po raz pierwszy w historii polskiej telewizji widzowie mogą oglądać randkowe show z udziałem homoseksualnych mężczyzn.

Zasady i ogólny zamysł oparty jest na formacie „The Bachelor”, gdzie kobiety rywalizują o względy mężczyzny. W Polsce ten program funkcjonował pod nazwą „Kawaler do wzięcia”.

"Prince Charming Polska" – prowadząca

Pierwszy sezon prowadziła Agnieszka Aggie Lal, która na co dzień jest blogerką i podróżniczką, a pierwsze kroki w świecie show biznesu stawiała już od najmłodszych lat. Niektórzy mogą ją pamiętać z różnych reklam i projektów młodzieżowych.

"Prince Charming Polska" – zasady pogramu

Uczestnikami reality show jest kilkunastu mężczyzn, którzy przez blisko miesiąc starają się skraść serce bogatego i przystojnego kawalera zwanego Księciem. Wszyscy mieszkają w pięknej hiszpańskiej willi, która jest odcięta od świata zewnętrznego. Tam rozgrywa się rywalizacja o spotkania i spędzanie czasu z urokliwym kawalerem.

W każdym odcinku tytułowy Książę eliminuje kolejnych uczestników, którzy nie spełniają jego oczekiwań. W międzyczasie zabiera wybranków na randki i buduje z nimi relację, szukając „tego jedynego”. Różnego rodzaju aktywności i czas weryfikują potencjalnych kandydatów. Im mniej osób pozostaje w programie, tym poziom emocji szybuje coraz wyżej. W finałowym odcinku główny bohater wybiera jednego mężczyznę, z którym chciałby stworzyć relację partnerską.

"Prince Charming Polska" – kto może się zgłosić?

Wybór uczestników do tego wyjątkowego projektu odbywał się głównie na Instagramie. Producenci kontaktowali się tam z wybranymi przez siebie osobami. Co stanowiło dla nich główne kryterium? Wygląd, pewność siebie i zadeklarowanie homoseksualizmu. Ponadto, na stronie internetowej programu był dostępny formularz zgłoszeniowy, gdzie do projektu mogli zgłosić się wszyscy chętni. Uczestnicy są zróżnicowani zarówno pod względem wieku, jak i charakteru czy bagażu doświadczeń życiowych.

"Prince Charming Polska" – rola społeczna

Program “Prince Charming Polska” w swoim zamyśle służy nie tylko szeroko pojętej rozrywce, ale pełni również swojego rodzaju edukacyjny charakter. Jego główną rolą jest wpływ na wzrost tolerancji społeczności LGBT wśród Polaków.

Źródło zdjęcia głównego: TVN