Materiał promocyjny

Artur Rojek o Great September. "Chodzi o tych, którzy mają potencjał"

Druga odsłona festiwalu Great September w Łodzi. Jak wyglądała?
Great September powstało z inicjatywy Artura Rojka. To wielkie święto branży muzycznej. Kilka dni obejmuje ponad 100 wykonawców z całej Polski na kilkunastu scenach, liczne spotkania, warsztaty, wystawy i projekcje. Zobaczcie, jak wyglądała druga już odsłona festiwalu organizowanego w Łodzi.

Great September - Artur Rojek o łódzkim festiwalu

W tym roku odbyła się już druga odsłona Great September, która ponownie zgromadziła tysiące zainteresowanych i chętnych na spotkania z artystami i warsztaty. To też genialna okazja dla twórców, którzy starają się pokazać swoją muzykę szerszemu gronu.

"Jest to festiwal o charakterze miejskim, dodatkowo festiwal o charakterze showcase'owym, czyli festiwal, który ma zadanie pokazywać to, co polski rynek ma do zaoferowania, jeżeli chodzi o młodą, początkującą, ciekawą, utalentowaną muzykę, utalentowanych artystów. Chodzi o tych zaczynających, o tych, którzy mają potencjał, żeby z artystów małych, grających na małych scenach, urosnąć do takich, którzy będą grali na scenach dużych, nie dla stu osób, ale dla kilku, albo nawet kilkudziesięciu tysięcy" - powiedział Artur Rojek, pomysłodawca i dyrektor artystyczny festiwalu.

Pomysł na taką formułę festiwalu docenia i publiczność, i artyści.

"Ja od podobnego festiwalu zaczynałem swoją przygodę i festiwal, gdzie są młode kapele, gdzie są ludzie, którzy mogą naprawdę rozwijać skrzydła i to właśnie na dużych scenach, pod okiem naprawdę wspaniałych artystów, na czele z Rojkiem, który jest tutaj ojcem tego festiwalu, no, mają ogromną szansę" - powiedział Baranovski, wokalista.

Great September 2023. Jak minęło wydarzenie?

Festiwal rozpoczęła uroczysta gala z udziałem przedstawicieli miasta, biznesu i dyrektora artystycznego Great September. Artur Rojek nie ukrywa, że chciałby rozwijać jeszcze ten projekt.

"Taki jest nasz cel na najbliższe lata, który będziemy powoli realizować, żeby przeistoczyć Łódź na te trzy dni, czwartek, piątek i sobotę, w takie miejsce, gdzie z każdego kąta wychodzi muzyka. Te marzenia muszą mieć podstawy, muszą mieć możliwości realizacji, a te możliwości są stworzone przez miasto Łódź, przez naszych sponsorów, mecenasów w postaci mBanku i Mastercarda, które pomagają nam zrealizować to wszystko" - wyjaśnił.

Głos w sprawie wyjątkowego festiwalu zabrał również Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

"mBank, jako ta część detaliczna, powstał w Łodzi. Wielu naszych pracowników pochodzi z Łodzi, więc Łódź jest nam szczególnie bliskim miastem. Czujemy się takim odpowiedzialnym obywatelem miasta i próbujemy wspierać wszystkie inicjatywy, które są atrakcyjne dla mieszkańców tego miasta i promują nasze miasto Polsce" - dodał.

Na Great September nie zabrakło też przedstawicieli miasta Łodzi, które przyłożyło rękę do powodzenia projektu.

"Miasto postanowiło wesprzeć projekt Great September, ponieważ według mnie jest szyty na miarę tego miasta. Łódź zawsze była miejscem, gdzie powstawały fantastyczne młode talenty, gdzie ta muzyka rodziła się tak naprawdę, można powiedzieć, na ulicy, w klubach, w różnych miejscach. Przywrócenie znowu tego ducha idealnie odpowiada, myślę, na potrzebę Łodzi" - powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent miasta Łodzi.

Redakcja cozatydzien.tvn.pl pisze przede wszystkim o rozrywce, kulturze i show-biznesie, ale trudno przejść obojętnie wobec tego, co dzieje się u naszego sąsiada. Dlatego będziemy pisać o wsparciu, jakie płynie z Polski dla mieszkańców Ukrainy. Najważniejsze informacje znajdziecie TUTAJ.

Źródło zdjęcia głównego: Screen z programu "Co za tydzień"

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości